Our baba doesn't say fairy tales

anti state communist news from the ex communist states

Γράμματα κάτω από το χιόνι-Письма под снегом #4

Hrono_13_19.10.14_MAIN_640

Εισαγωγή- Μετάφραση A ruthless critique

Με αρκετή θλίψη βλέπουμε τον τελευταίο μήνα να αναδημοσιεύονται άρθρα για τον Ιγκόρ Στρελκόβ- τον βασικό διοικητή του Ντόνμπας- από ελληνικά site-ακόμα και του α/α χώρου- με αφορμή την ρήξη του με την Ρωσική ηγεσία. Αυτή η ρήξη, αποτέλεσε όπως φαίνεται το κομμάτι που έλειπε για να ολοκληρωθεί η φαντασίωση ότι το συγκεκριμένο άτομο δεν έχει σχέσεις με το Κρεμλίνο και αποτελεί «αυθεντικό αγωνιστή» . Όπως σωστά είπε ένας σύντροφος σε προσωπική κουβέντα πριν μερικές μέρες-πρώτη φορά βλέπουμε τόση προσπάθεια να παραποιηθεί η πραγματικότητα για να χωρέσει σε μια ανάλυση. Το πρόβλημα όμως δεν είναι εδώ, αλλά στο γεγονός ότι αυτή η συστηματική προπαγάνδα παρασέρνει κατά τα άλλα συνετούς συντρόφους του «χώρου». Το πρόβλημα μεγεθύνεται ακόμα περισσότερο όταν χαλκευμένες ειδήσεις και γεγονότα αναδημοσιεύονται, όταν έρχονται καλέσματα σε λίστες για «εθελοντές στο αντιφαστιστικό μέτωπο της Ευρώπης» και άλλα τέτοια που έστω και λίγο ψυχραιμία και καχυποψία  να έχει κάποιος θα έπρεπε να τον υποψιάζουν ότι κάτι δεν βγάζει νόημα. Κατά τη γνώμη μας η κατάσταση αυτή μεγεθύνεται από διάφορους παράγοντες. Ο κυριότερος είναι η ήττα που γνωρίζει το κίνημα διεθνώς, το τελικό πέρασμα της αναδιάρθρωσης και η ανάγκη που νιώθουμε να πιστέψουμε ότι «κάπου εκεί έξω νικάμε» . Αν και αυτή η αγωνία είναι αυθεντική δεν θα πρέπει να μας παρασέρνει. Η ήττα των κινημάτων, το τέλος αυτού του κύκλου αγώνων είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να την αντιμετωπίσουμε ως αυτό που είναι, αν θέλουμε να την ξεπεράσουμε. Επακόλουθα καλό θα ήταν να μην κυνηγούμε σαν διψασμένοι, την προπαγάνδα που μας λέει αυτό που θα θέλαμε να ακούσουμε και να αναδημοσιεύουμε δηλώσεις, ονόματα και άτομα με τα οποία στην πραγματικότητα δεν έχουμε τίποτα το κοινό. Ο λόγος εδώ δεν γίνεται για οσους στήριξαν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό το ΑντιΜαϊντάν, αλλά για τις Λαϊκές δημοκρατίες ως κρατικά μορφώματα και την προπαγάνδα που εξακολουθητικά τις παρουσιάζει ως αριστερές. (για περισσότερα δες επίσης εδώ)

Ποιός είναι τελικά αυτός ο Στρεκλόβ; Τι γίνεται με τις εθνικοποιήσεις;

Πριν καιρό είδαμε επίσης πολλές δημοσιεύσεις για τις περιβόητες εθνικοποιήσεις των ολιγαρχών. Αυτό τότε είχε χρησιμοποιηθεί διεθνώς ως αναγκαία και επαρκής αιτιολογία ώστε να στηριχτούν οι Λαϊκές δημοκρατίες και να αποδειχτεί ο επαναστατικός τους χαρακτήρας. Παρόλα αυτά, αυτή η διεθνής βαβούρα γρήγορα σώπασε, και από τον σωρό δημοσιευμάτων τελικά καταλήξαμε σε σιγή ασυρμάτου. Προφανώς αυτή η σιγή οφείλεται στο γεγονός ότι κάτι τέτοιο τελικά ποτέ δεν έγινε. Επακόλουθα το σύνταγμα  της δημοκρατίας του Ντόνετσκ και οι δηλώσεις του -πρώην- πλέον πρωθυπουργού της Μποροντάι ότι «δεν είμαστε σαν τους κομμουνιστές που απλώνουν τα χερια τους πάνω σε ότι βρίσκουν και το εθνικοποιούν, όταν μιλάμε για εθνικοποίηση εννοούμε ότι όσα ανήκαν στο Ουκρανικό κράτος περνάνε στα χέρια της Λαϊκής δημοκρατίας. Σεβόμαστε το δικαίωμα στην προσωπική ιδιοκτησία» Кυριολεκτικά κάθε κουβέντα για το ποιόν των «επαναστατών» ηγετών της ΛΔΝτ θα έπρεπε να τερματιστεί εδώ και κάθε κουβέντα παραπάνω να θεωρείται μη αναγκαία.Κυρίως όταν υπάρχουν δηλώσεις φιλορώσων δημοσιογράφων στο ημιεπίσημο πόρταλ της ΛΔΝτ που λένε ότι «αρχικός εμπνευστής των ενόπλων σωμάτων της ανατολικής Ουκρανίας ήταν ο Αχμέτοβ, ο οποίος αφού γύρισε τελικά την πλάτη του σε αυτές, καθώς η σύγκρουση δεν τον συνέφερε πλέον, οι ένοπλοι θα πρέπει να συνεχίσουν μόνοι τους και να το αποδείξουν». Όμως βλέπουμε ότι οι ηγέτες των νέων αυτών δημοκρατιών και οι νέες αυτές δημοκρατίες εξακολουθητικά με παρόμοια επιχειρήματα προμοτάρονται διεθνώς από διάφορους ως «αριστερές» ή ως «επαναστατικά» δημιουργήματα ακόμα και όταν οι ίδιοι έχουν πάψει να το λένε.  Αδιαμφισβήτητα στην ανατολική Ουκρανία υπήρξε κίνημα ενάντια στη υπογραφή του Συμφώνου με την ΕΕ, το οποίο αν και όχι επαναστατικό αυτό καθ’ αυτό(όπως και τίποτα στον καιρό μας) ήταν ένα αντιφατικό κίνημα ενάντια στην «τοπική» μορφή που έπαιρνε η αναδιάρθρωση. Το πρόβλημα είναι ότι η κλασσική αριστερή και αντιμπεριαλιστική κριτική ταυτίζει απόλυτα τον πληθυσμό αυτών των περιοχών με τις δημοκρατίες αυτές, και δεν τις βλέπει σαν ετερόκλητες κι αντιφατικές ολότητες, ούτε η «λαϊκή» στήριξη σε ένα κρατικό μόρφωμα παρέχει μια επαρκή αιτιολόγηση περί «κομμουνισμού» αυτών των εγχειρημάτων. Πρέπει να δούμε γιατί εκεί παράχθηκε μια σύγκληση των αστικών υποκειμένων και από την άλλη να δούμε τι όρια έχει αυτή η σύγκληση-αυτό όμως είναι άλλη ιστορία.

Τι γίνεται όμως με τον Στρελκόβ ο οποίος υψώνει το ανάστημα του στη Ρωσία. Αν και η ρήξη του με τους ρωσικούς κύκλους έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, και προφανώς έχει να κάνει με το ότι η Ρωσία στριμωγμένη στην διεθνή πολική και οικονομία δεν του προσφέρει την αναγκαία βοήθεια, εμείς εδώ θα δούμε ποιος είναι τελικά που παρουσιάζεται ως επαναστάτης. Αρχικά να πούμε ότι ο ίδιος τοποθέτησε στο Ντονμπας φωτογραφίες του μαζί με άλλους αντάρτες που έγραφε «ατσάλινοι ρώσοι» .Πέρα από αυτό ο ίδιος είναι παλαίμαχος του ρωσικού στρατού και σχετικά γνωστός στη Ρωσία ως στρατιωτικός. Έχει συμμετάσχει σε όλες τις μεγάλες συγκρούσεις του πρόσφατου ρωσικού κράτους- Υπερδνειστερία, Τσετσενία και Βοσνία στο πλευρό σέρβων εθνικιστών. Ο ίδιος δεν έχει καμία σχέση με την Ουκρανία: είναι Μοσχοβίτης. Ό ίδιος σε κείμενο του και σε δημόσιο διάγγελμα του αναφέρει ότι ήρθε από τη Ρωσία ως στρατιωτικός για να βοηθήσει, αναφέρει-με μεγάλο παράπονο- ότι οι ντόπιοι και κυρίως οι ανθρακωρύχοι δεν τον στηρίζουν όπως θα έπρεπε. Αναφέρει επίσης ότι ήρθε να προστατέψει τους «Ρως»(ιστορική ονομασία του κράτους των μεσαιωνικών Σλάβων, σήμερα χρησιμοποιείται με εθνικιστικό περιεχόμενο, κάτι σαν το ελληνικό » οι Ελ»)

Σε άλλες δηλώσεις του σε ακροδεξιό φόρουμ στο οποίο εμφανίζεται ως moderator, αναφερόμενος στον εαυτό του, λέει ότι «υποστηρίζει τη μοναρχία και τους λευκούς φρουρούς» και συνεχίζει λέγοντας ότι «θεωρεί ότι η μπολσεβίκικη εξουσία εξακολουθεί να υφίσταται στη Ρωσία καμουφλαρισμένη». Συνεχίζει λέγοντας ότι για να επιλυθεί στη Ρωσία η σημερινή κατάσταση(η συζήτηση είναι από το 2010) «χρειαζόμαστε ένα στοιχειωδώς νέο λευκό ιδανικό στη Ρωσία, και ότι δυστυχώς μέχρι στιγμής πραγματική αντεπανάσταση στη Μπολσεβικική δεν έχει γίνει» Συνεχίζει λέγοντας ότι «τόσο η κυβέρνηση όσο και η αντιπολίτευση εμποδίζουν τη δημιουργία της μεγάλης Ρωσίας». Η κορύφωση όμως έρχεται όταν γράφει για το κίνημα διαδηλώσεων της Μπαλότναγια ότι χρηματοδοτείται από το εξωτερικό και κυρίως από το εβραϊκό-αγγλοσαξονικό κεφάλαιο».

Νομίζουμε ότι η κουβέντα πρέπει να σταματήσει εδώ. Η ρητορική τόσο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς για το τι είναι οι Λαϊκές Δημοκρατίες και κυρίως η παράθεση και η παρουσίαση των στελεχών της ως «αριστεροί» ή «αντιφασίστες» πρέπει να λάβει ένα τέλος. Ξανατονίζουμε εδώ ότι ο λόγος δεν γίνεται για τους κατοίκους της νοτιοανατολικής Ουκρανίας, και κυρίως τους εργάτες, που βρέθηκαν σε μια αδιέξοδη και αντιφατική κατάσταση του διεθνοποιημένου καπιταλισμού αλλά για την παρανοϊκή έκφανση της αντιιμπεριαλιστικής πολιτικής που θέλει τις δημοκρατίες αυτές ή την ίδια τη Ρωσία, φορέα αντίστασης, ή παράγωγα αμιγώς αντιφασιστικού αγώνα και τα προβάλει ως τέτοια. Η κατανόηση της Ουκρανικής κρίσης τόσο στα ανατολικά όσο και στα δυτικά προϋποθέτει την κατανόηση των αντιφάσεων της εργατικής τάξης εκεί, αλλά και το να κοιτούμε-όσο μπορούμε- τα γεγονότα στα μάτια.

Βέβαια οι καιροί είναι περίεργοι και σε μερικούς από τη Ρωσία δεν δικαιολογείται παραπληροφόρηση ή άγνοια. Όπως ο Γκαγκαρλίτσκι ο οποίος αποτέλεσε τον βασικό μαρξιστή υπερασπιστή, με διάφορα μαρξιστικά προσχήματα για την «Νοβορωσία» -όρο που χρησιμοποιεί και ο ίδιος- και που τελικά συναντήθηκε με ρώσους φιλοτσαρικούς για να συζητήσει για την περιοχή. Όσες διαφωνίες και αν υπάρχουν πάνω στο θέμα είναι απορίας άξιο πως κάποιος φτάνει σε αυτό το σημείο-βλ γράμματα κάτω από το χιόνι-3

μέρος του υλικού  προέρχεται από εδώ, και προσθέσαμε και εμείς στοιχεία.

Advertisements

2 comments on “Γράμματα κάτω από το χιόνι-Письма под снегом #4

  1. Σ. Μ.
    27.08.2014

    Δημοσιεύτηκε ότι η Λαϊκή δημοκρατία του Ντονετσκ επέλεξε ως σημαία της την τρίχρωμη (κίτρινο ασπρο μαύρο) και ένα χ του αγίου ανδρέα, χρώματα που έχουν οι Ρώσοι ναζί http://www.echedoros-a.gr/2014/08/blog-post_19.html
    Επίσης ότι υπάρχουν Ελληνες ακροδεξιοί (πιθανόν χρυσαυγίτες) που μάχονται υπέρ των ρωσώφωνων, μπορεί να επιβεβαιωθεί;

    • zeolas
      28.08.2014

      Υπάρχουν πολλές πληροφορίες για την επίσημη σημαία πλεόν της Νοβορωσία, όλες αντικορουώμενες. Γενικά αυτή η σημαία δεν χρησιμοποιείται μόνο από τους Ρώσους Νεοναζί αλλά από όλη την ακροδεξιά/συντηρητική σκηνή στη Ρωσία. Ακριβολογώντας είναι η αυτοκρατορική σημαία. Είχε προταθεί και πιο πριν μια αντίστοιχη σημαία, όπως παραδέχονται και οι «αριστεροί» συντάκτες του rabkor.ru
      http://rabkor.ru/editorial/2014/06/04/comfort
      Aκόμα και το πως αυτοαποκαλούνται είναι από την αυτοκρατορική εποχή «Νοβοροσσια» ονομαζόταν η περιοχή επί τσάρου.
      Τώρα για αυτό για τους ΧΑτες το άκουσα και εγώ. Πιθανό είναι αλλά δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί. Υπάρχουν και πληροφορίες για ΧΑ που πολεμούν στο πλευρό του Κιέβου. Προσωπικά θεωρώ χλομό να συμβαίνει κάτι από τα δύο, υπάρχουν αρκετοί ανεγκέφαλοι ακροδεξιοί στην περιοχή να πάνε να σκοτωθούν μεταξύ τους, δεν νομίζω να χρειάζονται ενισχύσεις. Το μόνο που μπορώ να απαντήσω είναι ότι πέρα από τους ρώσους ακροδεξιούς που έχουν προσέλθει στην περιοχή, υπάρχει και αρκετή παραφιλολογία για «αναρχικούς» και «αριστερούς» από την ευρώπη που μάχονται στη μια ή την άλλη πλευρά. Επίσης το θεωρώ απίθανο. Πιστεύω ότι τέτοια mail, δημοσιεύματα κτλ είναι για να δημιουργουν εντυπώσεις και counter- εντυπώσεις. Πάνω στο ερώτημα σου τώρα νομίζω ότι η ακροδεξιά, όπως και η αριστερά έχει διχαστεί πάνω στα γεγονότα. Ο Ντόυγκιν, ο οποίος είναι ο άτυπος «ιδεολογικός καθοδηγητής» της «Νοβοροσσίας»(σύντροφοί από ρωσία ονομάζουν κοροϊδευτικά την περιοχή «Duginland») έχει συναντηθεί με μέλη της ΧΑ πριν από μερικούς μήνες. Στο παλαιότερο άρθρο «οι Ιθύνοντες της Δημοκρατίας του Ντόνετσκ» είχαμε και τη φωτογραφία από τη συνάντηση σε link και είχε και αρκετό υλικό για τη χρήση της τσαρικής σημαίας από διάφορυς στην περιοχή κτλ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: